«ابراز وجود و جرأت‌مندی در زنان»

دکتر جولی دی آزوِدو هنکس مشتاق کمک به زنان برای یافتن صدای واقعی خود در زندگی، روابط و دنیا است. او روان‌درمانگر و استادیار مددکاری اجتماعی در دانشگاه یوتا وَلی، نویسندۀ کتاب درمان فرسودگی، مشارکت‌کننده در رسانه­‌های ملی و محلی، مشاور، برندۀ جایزۀ آهنگ‌نویسی و مؤسس و مدیر خانواده‌­درمانی واساچ است. هنکس اهل کالیفرنیاست که اکنون همراه با همسر و چهار فرزندش در شهر سندی، مرکز ایالت یوتای آمریکا زندگی می­‌کند.

به‌تازگی کتاب ابراز وجود و جرأت‌مندی در زنان به قلم دکتر جولی دی آزوِدو هنکس و با ترجمۀ زهرا آزادفر، دکترای روانشناسی، در نشر لگا منتشر شده است، که در اینجا به معرفی این کتاب اثرگذار می‌پردازیم.

آیا وقت آن نرسیده که حرف‌تان را بزنید؟

زنان بسیاری در مهارت جرأت‌مندی مشکل دارند اما در زنان با سبک دلبستگی اضطرابی یا اجتنابی این مشکل شدیدتر است. کتاب ابراز وجود و جرأت‌مندی در زنان مبتنی بر نظریۀ دلبستگی است به شما کمک می‌کند افکار و احساسات خود را شناسایی کنید، هیجانات‌تان را متعادل سازید، نیازهای‌تان را بیان کنید، مرزهای سالمی را در روابط‌ خود بکشید و در نهایت زندگی‌تان را بهبود ببخشید. با کسب مهارت جرأت‌مندی می‌توانید نیازها و خواسته‌های‌‌تان را در روابط با حفظ احترام خود و دیگران به‌وضوح بیان کنید.

بدون مهارت جرأت‌مندی احتمالاً زمانی که نیازهای‌تان برآورده نمی‌شوند چیزی نمی‌گویید یا به روش‌های پرخاشگرانه و آسیب‌زا به دنبال رسیدن به خواسته‌های خود هستید. افراد با سبک‌های دلبستگی متفاوت به دلایل مختلفی در مهارت جرأت‌مندی مشکل دارند؛ حتی زنانی که سبک دلبستگی ایمن دارند گاهی در شرایط استرس‌زا در ابراز هیجانات خود دچار مشکل می‌شوند. این کتاب با استفاده از راهبردهای مبتنی بر ذهن‌آگاهی، درمان شناختی رفتاری (CBT) و رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) به شما کمک می‌کند از تأثیر سبک‌ دلبستگی خود بر جرأت‌مندی آگاه شوید.

هنگامی که قادر به ابراز وجود و شناسایی نیازهای خود نیستید با کمک این کتاب می‌توانید به‌جای گیرافتادن در چرخۀ نشخوار فکری و احساس گناه نیازهای خود را ابراز کرده و آن‌چه می‌خواهید را به دست آورید. اگر دارای سبک دلبستگی مضطرب هستید و هیجانات شدیدی را تجربه می‌کنید یا به دلیل داشتن سبک دلبستگی اجتنابی در شناسایی هیجانات خود دچار مشکل هستید یا به هر دلیلی ابراز وجود برای‌تان دشوار است، این کتاب به شما کمک می‌کند از افکار و احساسات خود آگاه شوید، توانایی ابراز نیازها و خواسته‌های خود را داشته باشید، مرزهایی را در روابط خود تعیین کرده و یک زندگی رضایت‌بخش را تجربه کنید.

 

برخی موضوعات ارائه‌شده در کتاب ابراز وجود و جرأت‌مندی در زنان:

  • سبک ارتباطی شما چیست؟

در کتاب ابراز وجود و جرأت‌مندی در زنان با سه سبک ارتباطی مختلف آشنا می‌شوید_ سبک منفعلانۀ پادَری، سبک پرخاشگرانۀ شمشیر و سبک جرأت‌مندانۀ فانوس_ و با استفاده از مثال‌های کاربردی نحوۀ به کارگیری این مهارت‌های ارتباطی و آگاهی هیجانی را در زندگی روزمره خواهید آموخت. سبک ارتباطی شما چیست و چگونه می‌توانید به سبک فانوس دست یابید؟

  • چگونه در یک محیط کاری مردانه جرأت‌مند باشیم؟

یک زن چگونه می‌تواند در صنایع، شرکت‌ها و سایر محیط‌های شغلی که عمدتاً مردانه هستند رفتاری جرأت‌مندانه داشته باشد؟ به‌عنوان مثال، جنسیت‌گرایی در صنایع سیلیکونی و صنعت فناوری بسیار شایع است. جرأت‌مندی در درک اهمیت و ارزش زنان در این‌گونه محیط‌های شغلی چه نقشی می‌تواند داشته باشد؟

  • چرا جرأت‌مندی در زنان به‌عنوان خصومت و پرخاشگری تفسیر می‌شود؟

رفتار جرأت‌مندانۀ بسیاری از زنان خصوصاً در محیط‌های شغلی به‌عنوان خصومت یا پرخاشگری در نظر گرفته می‌شود. چرا این‌گونه است و چگونه می‌توانیم این دیدگاه را تغییر دهیم؟

باید گفت، این کتابِ کاربردی و آموزنده از تکنیک­‌های ارتباط سالم فراتر رفته و به بررسی دقیق جنبه‌­های روانشناختی مؤثر در الگوهای ارتباطی افراد می‌­پردازد. جولی هنکس از طریق ارائۀ اطلاعات دقیق، مثال‌­های ملموس و واقعی و تمرینات آگاهی­‌بخش منبعی بسیار کاربردی را به خوانندگان ارائه کرده است که می‌تواند روابط آن­‌ها را با خودشان و دیگران متحول سازد. این کتاب می‌­تواند در جوامعی که جرأت‌مندی را برای زنان چالش‌­برانگیر ساخته­‌اند منبعی الها‌م‌­بخش باشد.

کتاب ابراز وجود و جرأت‌مندی در زنان، مهارت­‌هایی  را  ارائه کرده است که برای تغییر و تقویت زندگی خود نیاز دارید _ از جمله تقویت روابط ارزشمند! سبک کاربردی و صمیمانۀ نویسنده با ارائۀ مبنایی برای آگاهی هیجانی، درک و اعتمادبه‌­نفس به شما کمک می­‌کند خودِ واقعی­‌تان را ابراز کنید. این کتاب برای همۀ زنان در هر سنی می‌­تواند ابزاری قدرتمند باشد.

دسته‌بندی نشده

ابراز وجوداعتماد به نفسجراتمندیدکتر روانشناسیکتاب روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *