مجموعۀ «فیلم به‌مثابۀ فلسفه» با تألیف «صالح نجفی»، به‌عنوان برترین کتاب‌های سال سینمای ایران در بخش تألیف برگزیده شدند.


عصر روز یکشنبه پنجم اسفندماه 1397، هشتمین دورۀ کتاب سال سینمای ایران با دبیری خسرو دهقان در تالار سیف‌اله داد خانۀ سینما برگزار شد و برگزیدگان این دوره به ترتیب زیر اعلام شدند:
 

صالح نجفی فیلم به مثابه فلسفه

صالح نجفی، مراسم کتاب سال سینما

تندیس هدهد زرین و جایزۀ بهترین تألیف هشتمین دورۀ جایزۀ کتاب سال سینمای ایران با همراهی مهرزاد دانش، علیرضا محمودی، دکتر حسن خجسته، عزیز اله حمیدنژاد و همایون امامی به صالح نجفی برای تألیف مجموعۀ «فیلم به‌مثابۀ فلسفه» از نشر لگا، اهدا شد.

در ادامه مهرزاد دانش مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای حمایت از آثار برتر حوزۀ ادبیات سینمایی کشور توضیحاتی را عنوان کرد؛ خوشحالم در جمعی حضور دارم که نام دو پدیدۀ استثنایی در آن تکرار می‌شود آن هم کتاب و سینما ؛ بعد از صحبت در مورد جشن کتاب و حمایت ادارۀ کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این افتخار را دارد تا نسبت به برگزیدگان و نامزدهای این دوره از جایزۀ کتاب سال سینما خرید محدودی داشته باشد و بودجه فرهنگ مثل خود فرهنگ مظلوم است.

ولی قرار است از کتاب‌های برنده 300 نسخه و از کتاب‌های که به‌عنوان نامزد انتخاب شدند 200 نسخه خرید انجام شود و در اختیار کتابخانه‌ها قرار گرفته شود و مراتب آن نیز بعد از مراسم حواله‌های تنظیم و به ناشران تحویل داده خواهد شد، امیدوار هستیم که اهدای این کتاب‌ها به کتابخانه‌های سراسر کشور به ارتقاء فرهنگ سینمای موثر باشد .

جایزۀ ناشر برتر نیز توسط لیلا ارجمند، ناصر صفاریان، حسن حسینی، فرشته طائرپور و رامین حیدری فاروقی به انتشارات افراز؛ (اعظم کیان افراز) اهدا شد.

تندیس هدهد زرین و لوح تقدیر بهترین ترجمه با همراهی فتاح محمدی، اصغر یوسفی نژاد، حسن حسن دوست، غلامرضا موسوی و گلی امامی به «مهدیس محمدی» برای کتاب «قاب‌زدایی/ جستارهایی در باب نقاشی و سینما» از انتشارات علمی و فرهنگی، اهدا شد.

مراسم کتاب سال سینما، فیلم به مثابه فلسفه

مراسم کتاب سال سینما

مراسم کتاب سال سینما

مراسم کتاب سال سینما

مراسم کتاب سال سینما، فیلم به مثابه فلسفه لگا

مراسم کتاب سال سینما

مراسم کتاب سال سینما

مراسم کتاب سال سینما

مراسم کتاب سال سینما

مراسم کتاب سال سینما

دسته‌بندی نشده

انتشارات لگاخانه سینماکتاب سال سینمامجموعه فیلم به مثابه فلسفهمراسم کتاب سال سینمانشر لگاهشتمین دوره کتاب سال سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *