ترجمۀ کتاب «متفکران بزرگ فلسفۀ اخلاق» منتشر شد

متفران بزرگ فلسفۀ اخلاق

متفران بزرگ فلسفۀ اخلاق


به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «متفکران بزرگ فلسفۀ اخلاق» نوشتۀ تام انجی‌یر به‌تازگی با ترجمۀ صالح نجفی، کاوه بهبهانی‌، دکتر مهدی اخوان، محمد زندی، میثم غلامی و سیدعلی حسینی و ویرایش کاوه بهبهانی توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب سومین عنوان از مجموعه کتاب‌های «متفکران» است که نشر لگا چاپ می‌کند و پیش‌تر کتاب‌های «متفکران بزرگ زیبایی‌شناسی» و «متفکران بزرگ فلسفۀ ذهن» را در قالب این‌ مجموعه منتشر کرده است.

کتاب «متفکران بزرگ فلسفۀ اخلاق» کندوکاوی در تاریخ فلسفۀ اخلاق غرب است. مخاطبان با مطالعۀ این کتاب با آثار و اندیشه‌های مهم‌ترین اندیشمندانِ اخلاق‌پژوه، از افلاطون تا مک‌اینتایر، آشنا خواهند شد.

هرکدام از مدخل‌های کتاب پیش‌رو را پژوهشگران مهم معاصر نوشته‌اند که هرکدام در سپهر فیلسوف مورد بحث صاحب‌نظرند و نگاه ویژه‌ای به اندیشمندی که در باب او نوشته‌اند، دارند.

اندیشمندانی که دیدگاهشان در این‌ کتاب کاویده شده است عبارتند از: «افلاطون، ارسطو، رواقی‌ها، توماس آکویناس، دیوید هیوم، امانوئل کانت، ویلهلم فریدریش هگل، کارل مارکس، جان استوارت میل، و السدِر مک‌اینتایر.»

در این کتاب دیدگاه هر یک از این اندیشمندان در زمینۀ فلسفۀ اخلاق بررسی شده و نویسندگان هر مدخل، نظریۀ اخلاق هر یک از این اندیشمندان را، با توجه به تفاسیر گوناگونی که از اندیشۀ آن‌ها عرضه شده، شرح داده‌اند.

این‌کتاب با ۳۲۸ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است.

متفکران بزرگ فلسفۀ اخلاق

منبع: خبرگزاری مهر

نقد و بررسینقد و بررسی کتاب

‌ صالح نجفیاخلاقارسطوافلاطونامانوئل کانتتام انجی‌یرتوماس آکویناسجان استوارت میلدیوید هیومفریدریش نیچهکارل مارکسکاوه بهبهانیمتفکران بزرگ فلسفۀ اخلاقنشر لگاویلهلم فریدریش هگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *