پنج راهکارِ بهبود روابط دوستانۀ زنان


شما به روابط اجتماعی برای بقا نیاز دارید، و زنان به زنان نیاز دارند. اولین تجربۀ رابطۀ‌ ما، با مادرمان است که در بدن او شکل می‌گیریم. باید گفت، نیاز به دوستی‌ها و ارتباطات زنانه هرگز از بین نمی‌رود. اما گاهی اوقات زنان از همان روابطی که به داشتن آن نیاز دارند، احساس خطر می‌کنند.

در این مقالۀ کوچک، پنج نکتۀ مهم و جزئی برای بهبود روابط دوستانۀ زنان ذکر می کنم:

نام شما نزد من امن است

به دوستان یا اعضای خانوادۀ خود اطمینان دهید که در هر مکالمه یا گفتگو با دیگران، از نام او محافظت خواهید کرد. اگر کسی شروع به شایع‌پراکنی یا حتی گفتن چیزهای واقعی کرد که نیاز به انتقال به دوست‌تان نباشد، برای محافظت از نام و شهرت او موضع بگیرید. اغلب دوستی‌های زنانه طعمۀ شایعات یا صحبت‌های منفی می‌شوند. با خود عهد ببندید که این کار را با دوست صمیمی خود انجام نخواهید داد.

 به جزئیات توجه کنید

ایجاد روابط زنانه به این معناست که جزئیات، تاریخ‌های مهم زندگی و نگرانی‌ها و دغدغه های دوست خود را به یاد بسپارید و سپس در موقعیت مناسب، با او در موردشان گپ‌وگفت کنید. پرسیدن اینکه فرزندش در آزمونی بزرگ چگونه عمل کرده، مصاحبه شغلی همسرش چگونه پیش رفت، یا در مورد برخورد با همسرش چه احساسی دارد، این پیام را می‌رساند که شما به او اهمیت می‌دهید.

 از نقاط قوت او الهام بگیرید (و حسادت نکنید)

چه چیزی دوست، خویشاوند یا همکار زن شما را منحصربه‌فرد می کند؟ به چیزهایی که در دوستان برایتان قابل تحسین است توجه کنید و آنها را مستقیماً برایش وصف کنید. آیا او افزایش حقوق داشته است؟ آیا یک مادر بسیار صبور است؟ آیا او برای شوهرش وقت می‌گذارد؟ همۀ مواردی که به شما الهام شده است که او زنی بهتر، قوی‌تر و بااعتماد‌به‌نفس‌تر است را به برایش بازگو کنید.

 در دوستی‌های زنانه به‌سمت‌وسوی ناهنجاری‌ها تمایل پیدا نکنید

چنانچه مشکلی بین شما دو نفر ایجاد شده، به سمت آن بروید و آن را مستقیماً حل کنید. در مقابل این مشکل، تاب‌آوری خود را بالا ببرید و مقاومت کنید.

 روابط زنانه خود را متنوع کنید

درست مانند روابط عاشقانه، روابط زنانه را نیز می‌توان با «وابستگی بیش از حد» از بین برد! برای اجتناب از احساس وابستگی زیاد به دوست خود یا یکی از اعضای خانواده‌تان، «تنوع روابط» داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که روابط دیگری دارید که شما را تقویت می‌کند؛ زمانی که زن مورداعتماد شما در دسترس نیست، سرش شلوغ است یا درگیر مشکلی شخصی است. وقتی روابط دیگری دارید، به احتمال زیاد فضایی را در قلب خود نگه خواهید داشت تا دوست‌تان پس از پایان بحران به آن بازگردد. 

– به قلم جولی دی آزوِدو هنکس [کتاب خودابرازگری و جرئت‌مندی در زنان از این نویسنده در لگا منتشر شده است.]

منبع: www.drjuliehanks.com

 

نقد و بررسی

#کتابابراز وجود و جراتمندی در زناناعتماد به نفس زنانجولی دی آزوِدو هنکسدکتر جولی دی آزوِدو هنکسروانشناسیفمنیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *